Tuesday, July 6, 2010

Synchronized Swimming... Disgusting...?


According to Israeli law all 18 year olds are drafted to the military. This film follows a young woman, a member of Israel’s national Synchronized Swimming team, during her last year before being drafted.

תערוכה חדשה בגלריה של התוכנית הבינלאומית ללימודי אוצרות של
סמינר הקיבוצים
MUTE הפוליטיקה של השקט
האמנים המשתתפים : דיוויד גראבס, אמנון וולמן, דופראס - עידו גוברין וליאורה בלפורד, אוסקר אבוש, אוהד מילשטיין, דורית ברק, טלי מאייר, זמיר שץ וג'ין דאונינג
אוצרת: ליאורה בלפורד

פתיחה: 08.07.10 ב- 20:00 *
נעילה: 12.08.10
רח' קלישר 5, תל אביב
שימו לב- שעות הפתיחה שונות מהרגיל: א-ה 17.00 - 22.00
ביום שישי 10.00-15.00
בשבת סגור
התערוכה תהיה סגורה בין התאריכים 12.07-22.07
Mute- the politics of no sound
A new exhibition in the curatorial Studies Program Galler
Curator: Liora Bedford
Participating artists:
Amnon Wolman, David Grubbs, Dorit Barak, Duprass – Ido Govrin & Liora Belford, Jeanne Dunning, Ohad Milstein, Oscar Abush, Tali Mayer, zamir shatz
Opening event: 08/07/10, 20.00
Open through 12/08
Kalisher 5, corner of Tzadok Hacohen, Tel Aviv
Opening hours: sun-thurs- 17.00-20.00
fri- 10.00-15.00. sat- closed
the exhibition will be closed between 12/07-22/07
התערוכה מבקשת להציג את הרגע שבו אדם מפגין חוסר מעש ואילמות לנוכח פעולה המנוגדת לרצונו או לערכיו. הרגע הזה, בין אם במודע ובין אם לא, הוא מסוכן כי הוא מכיל בתוכו אשליה של חופש מחשבה, של בחירה אמיתית.
במקום בו יש שקט, חייבים להתקיים במקביל 2 כוחות – שתיקה והשתקה. הפוליטיקה של השקט - כלומר הכוחות האחראים לעיצוב חברה שקטה - מצביעה (בעיקרה) על הקול השולט, הנשמע, אך יותר מכל מלמדת על המנגנון המשמר או השואף לשמר את מאזן הכוחות. השתיקה מתקיימת כאשר מתנהל מאבק בין גורמים שכוחם אינו שווה. הפוליטיקה של השקט מאופיינת יותר מכל בכוחניות והאלימות אשר מופעלים על ידי המחזיק בעמדת הכוח, אך מי שנותן בסופו של דבר את התוקף לאלימות לגיטימית, הם דווקא שאר המשתתפים בשיח, אלה שבוחרים באילמות ובחוסר מעש. אלה המקבלים את חוקי השדה ואת ההיררכיה ללא כל ביקורת. באדישות.
הפעולות של הרבים משכפלות תדיר את דפוסי הכוח ומנציחות את הסדר הרצוי לכוח השליט, עד לנקודה שבה חוקי השדה מתקבלים כדרך הטבע, כדבר שאין לערער עליו. זוהי שתיקה פאסיבית אשר אין צורך להפעיל עליה כל פעולת השתקה נוספת. כוחו של ההמון בעיצוב ובהבניית ערכיו של הפרט הוא אדיר, עד שנדמה כי הפרטים עצמם משוכפלים. חושבים אותו דבר, נראים אותו דבר. הגבול בין הפרטי לציבורי כבר לא רלוונטי.
בערב הפתיחה תוקרן אסופת הוידאו קול קורא אשר עוסקת ביחסי הכוחות בשדה האמנות. האסופה מציגה עבודות של אמנים שהשמיעו את קולם כנגד חוקי השדה ומערך יחסי הכוחות המקובל בו:
רפי לביא, שי לי עוזיאל, ענן צוקרמן, וקרן רוסו.
Ohad Milstein (Hebrew: אוהד מילשטיין‎; born 1973) is an Israeli documentary filmmaker, photographer and video artist, located in Israel Tel Aviv. His films are often experimental in form and are highly meticulous visually. Milstein studied Cinema at Tel Aviv University from 1996 to 2000, and Photography & art at Bezalel Academy of Arts and Design from 2003 to 2005. As A film maker Milstein has a distinctive cinematic language combining art and documentary cinema in an innovative revolutionary Para documentary genre. His film Obsession premiered at the 2008 DocAviv Film Festival. His Film 50.14N 41.46W (the point in which the RMS Titanic ship sunk, attended in international film and video dance festivals in Greece, Spain & Russia.

No comments:

Post a Comment